Článek | Canon Professional Services už také u nás: potřebujete mít dvě zrcadlovky a tři objektivy | FOCUSmagazine
6. vydání FOCUSmagazine 5. vydání FOCUSmagazine 4. vydání FOCUSmagazine 3. vydání FOCUSmagazine 2. vydání FOCUSmagazine 1. vydání FOCUSmagazine
1 2 3 4 5 6

0 Komentáře

Canon Professional ServicesDnes představila společnost Canon spoustu nových produktů pro třetí kvartál 2013, multifunkční tiskárny, informace o integraci s OCÉ, nové kompaktní fotoaparáty, k dispozici byly také ostré kusy EOS 70D, atd. Ale nejdůležitější zpráva pro fotografy tohoto roku je tato: CANON zavádí službu Canon Professional Services (CPS) také do Česka, zatím v úrovni Silver. Detaily  a přesné vysvětlení postupu regsitrace a vaší kvalifikace najdete v článku.

EOS 7D také patří k profi tělům

Mnoho, a snad většina fotografů, kteří mají polo- a profesionální těla a objektivy a jejich podnikání je na fungování této výbavy zcela závislé, si přáli, aby jim Canon také na českém trhu garantoval servisní zásahy v případě, že technika dojde k újmě. Fotografové byli odkázáni na běžný servis...To se dnes změnilo. Canon zavádí do Česka službu Canon Professional Services (CPS) - zatím na úrovni Silver - také českým fotografům. Servis bude zajišťovat AWH v Praze, celý dohled a logistika uvnitř procesu opravy bude zastřešena Canonem.

Pokud máte dvě těla a tři objektivy (jejich seznam je v tabulkách) a chcete služeb Canon Professional Services (CPS) využívat, musíte se vy a svou techniku nejdříve zaregistrovat v tomto formuláři.

Spadají do toho - pro mě překvapivě - i docela běžné EOSy, třeba EOS 50D nebo EOS 60D a třeba objektivy EF 70-200 f/4 L USM nebo EF 17-40mm f/4.0L USM, prostě vetšinou Lkové skla, ale běžně dostupné, a nezáleží na stáří, ani na tom, kde jste je koupili! Pokud máte jejich sériové číslo, můžete se kvalifikovat.

Pro registraci budete potřebovat také najít sériová čísla produktů. Zde si můžete přečíst návod, kde je lokalizovat.

Obecně existují po světě v rámci Canon Professional Services (CPS) tři úrovně podpory

  • Platinum
  • Gold
  • Silver

Proč nejdříve Silver?
Všechny úrovně platí pro trhy, kde je již služba zcela a kompletně zavedena. Podle zvyklostí se ale na trhy, kam se Canon Professional Services (CPS) zavádí, nejdříve nasadí úroveň Silver a postupem času také ostatní úrovně. Fotografové - profesionálové - tedy mohou očekávat, že CPS bude časem rozšířeno na úroveň jako v zavedených zemích, tedy také i Gold a Platinum. Termín ale zatím nebyl zveřejněn.

Aby se v konkrétním státě Canon Professional Services (CPS) zavedla, musí být zajištěna a ověřena úroveň servisní partnerské sítě, čemuž u nás vyhověl servis AWH.

Co přesně podpora Silver znamená?
Ve výsledku se v servisní podpoře Silver garantuje oprava produktu uvedeného v tabulkách níže do 5 pracovních dní s tím, že předání fotoaparátu nebo objektivu do autorizovaného servisu a jeho vyzvednutí si zajišťuje fotograf sám.

Citujeme přímo z Canonu: Silver membership - the registration requirement is two qualifying camera bodies and three qualifying lenses. Turnaround time on repairs to registered CPS-serviced equipment is five working days.

Pokud byste chtěli další informace, pak se můžete zaregistrovat do informačního občastníku CPS zde. Mohou se zaregistrovat i fotografové, kteří se nekvalifikují do CPS, prostě jen pro získávání informací.

Jaké další služby existují?
V zemích, kde je CPS již zavedaná kompletně, existují celkem tři úrovně služeb Platinum, Gold a Silver. Jak jsem uvedl výše, pro start v dané zemi se vždy zavádí Silver a postupně další úrovně podpory.

Pro kvalifikaci do vyšší úrovní potřebujete pro Gold 2 těla a tři 3 objektivy podle seznamu a pro Platinum 3 těla a 4 objektivy. V případě Platinum jsou pak podmínky nastaveny na dva pracovní dny a pokud by oprava měla tento termín překročit, zapůjčuje se podobný produkt. Takže takhle do budoucnosti.

Dále uvádíme tabulka těl fotoaparátů, abyste se kvalifikovali do členství Canon Professional Services (CPS)